در ایام تعطیلات نوروز جهت هرگونه تماس و سفارشات با شماره موبایل فروش تماس حاصل فرمایید.

دمپر ضد آتش | دمپر ضد حریق

    دسته‌بندی‌ها: ,

    • تضمین بهترین قیمت بازار
    • استفاده از مرغوب ترین متریال
    • زمانبندی دقیق ساخت و تحویل
    • پرسنل مجرب فنی

    دمپر ضد حریق ، دمپر ضد آتش یا همان فایر دمپر (Fire Damper) به منظور جلوگیری از عبور دود و آتش به یک منطقه دیگر در مسیر کانال هوا مورد استفاده قرار می گیرد. این دمپرها در حالت عمودی در امتداد دیوار یا پارتیشن و در حالت افقی در امتداد سقف نصب می شوند.

    عملکرد دمپر ضد آتش به این صورت است که پره‌ها با فشار فنری که روی لینک‌های اتصالی بین پره‌ها نصب شده اند به صورت پیش فرض همواره بسته می‌باشند. پره ها با فیوز آلیاژی مخصوص باز نگه‌داشته می‌شوند. فیوز از آلیاژ مخصوصی ساخته شده است که در دمای مشخصی ذوب می‌شود و فشار فنر باعث بسته شدن پره‌ها و مسدود شدن کانال می‌شود.

    دمپر ضد حریقاجزای تشکیل دهنده دریچه های ضد حریق از فنرهایی با ضخامت و بسیار مقاوم در برابر زنگ زدگی و ضد حریق میباشد. قابل ذکر است که این دمپرها به طور دو فنره ساخته میشود. اینگونه فنرها برای بسته شدن سریع در برابر آتش طراحی و ساخته شده اند. دمپرهای ضد آتش در دو نوع گرد و چهارگوش جهت استفاده در مسیر کانال هوا طراحی و تولید میشوند.

    دمپر ضد آتش

    عملکرد دمپر ضد آتش

    دمپر ضد حریق از زیر گروه دمپرهای بین کانالی محسوب میشود. این دمپرها رسیدن اکسیژن به حریق را از بین برده و نفوذ آتش به دیگر نقاط را به حداقل میرسانند. فیوز خودکاری که در بدنه ی داخلی دمپر تعبیه می گردد بصورت اتوماتیک و با بالاتر رفتن غیر عادی دما عمل کرده و با بستن مجرای هوا در داخل دمپر از امکان گسترش آتش جلوگیری میکند. فایر دمپر از ورق گالوانیزه به ضخامت یک میلیمتر و در ابعاد متفاوت، متناسب با داکت کانال هوا ساخته و در مسیر کانال تعبیه می گردد. نکته ی قابل ذکر در مورد این تجهیز است که فایر دمپر را می توان بصورت برقی و با کنترل جعبه فرمانی که به سنسور دود و حرارت مجهز می باشد فعال نمود.

    دمپر ضد آتش در پالایشگاه ها، داروخانه ها ، مراکز صنعتی و مسکونی و هر مکانی که در برابر حرارت نیاز به محافظت بیشتر دارند مورد استفاده قرار میگیرد.

    فایر دمپر

    شرکت صنعتی رحمتی در ساخت فایر دمپرها از بهترین جنس ورق ممکن استفاده میکند و از جنس گالوانیزه گرم و پیچ و مهره های آلمانی و فنرهای وارداتی استفاده میکند. ابعاد ساخت آن نیز در هر ابعادی به درخواست مشتری ساخته میشود.

    ویژگی های دمپر ضد حریق

    • قابل ساخت در ضخامت های 0.5 تا 5 میل در پهناهای مختلف
    • قابل ساخت در دو نوع گرد و چهارگوش
    • ساخته شده از جنس ورق کربن استیل، ورق گالوانیزه، ورق آلومینیوم و استنلس استیل.
    • قابلیت ساخت در دو شکل پره تک جداره و دو جداره ایرفولی.

    انواع فایر دمپر

    فایر دمپرها به دو دسته کلی تقسیم بندی میشوند: فیوزی و موتوری.

    1. دمپر ضد آتش فیوزی: این نوع با کمک قطعات مسی و نقطه ذوب آن‌ها واکنش مناسب هنگام آتش‌سوزی، یعنی همان بسته شدن سریع دمپر را انجام می‌دهد. قطعات مسی فیوز این نوع دمپرها محسوب می‌شوند.
    2. دمپر ضد حریق موتوری: این دمپر دارای ویژگی‌های خاصی همچون کنترل موتوری مشخص روی مسیر هوای مابین دو منطقه آتش میباشد. تحمل حرارتی مدل های موتوری در برابر آتش با ۲۵۰ درجه سانتی‌گراد ممکن است تا ۳ ساعت نیز طول بکشد. د

    فایر دمپر پره موازی فیوزی با بلبرینگ (Fusible fire damper with Springs Ball Bearing)

    فایر دمپر پره موازی فیوزی با بلبرینگ
    دمپر آتش پره موازی موتوری (Motorized fire damper)

    دمپر ضد آتش پره موازی موتوری
    فایر دمپر با تبدیل گرد (Round Motorized fire damper)

    دمپر حریق با تبدیل گرد
    دمپر حریق کرکره ای (Curtain fire damper)

    فایر دمپر کرکره ای

    قیمت دمپر ضد آتش (Fire Damper)

    قیمت دمپر ضد حریق مانند بسیاری از کالاهای سفارشی سازی دیگر میتواند بسیار متغیر باشد. برای مثال فایر دمپر اتوماتیک و موتور دار نسبت به انواع فیوزی قیمت بالاتری خواهد داشت. همچنین فاکتورهایی مانند ابعاد، نوع کاربرد، جنس بدنه و رنگ و تعداد سفارش از عوامل موثر در قیمت نهایی خواهد بود.

    علاوه بر این ها با توجه به نوسانات قیمت مواد اولیه نمی توان مبلغ دقیقی برای لیست قیمت فایر دمپر ها اعلام کرد. برای استعلام قیمت و مشاوره رایگان و آگاهی از شرایط فروش انواع دمپر ضد آتش میتوانید با شماره های شرکت صنعتی رحمتی تماس برقرار کنید.

     

    برای امتیاز دهی کلیک کنید

    میانگین امتیازات 5 / 5. 2

    اولین نفر باشید که امتیاز میدهید

    ورود به سایت