دریچه سونایی

دریچه سونایی جهت استفاده برای خروج هوا در سرویس های بهداشتی و حمام مورد استفاده قرار می گیرد. که با چرخش وسط این دریچه میزان باز شدگی محل عبور هوا را می توان تغییر داد. این دریچه با توجه به ساختاری که دارد به راحتی قابل شست و شو و تمیز شدن می باشد و دید به داخل کانال وجود ندارد.

  • تضمین بهترین قیمت بازار
  • استفاده از مرغوب ترین متریال
  • زمانبندی دقیق ساخت و تحویل
  • پرسنل مجرب فنی

دریچه سونایی از یکی از انواع دریچه سقفی گرد محسوب میشود. از این دریچه برای ایجاد تهویه مناسب در محیط هایی با رطوبت بالا استفاده می شود. در مکانهایی مانند سونا، حمام، استخر و جکوزی، سرویس های بهداشتی هتلها ، مکان های ورزشی و صنعتی ، برای یک تهویه مناسب میتوان از آنها استفاده کرد.

دریچه سوناییدر دریچه سونایی، مقدار جریان هوا با بالا و پایین رفتن سطح مخروطی شکل که در قسمت بیرونی و پایینی آن تعبیه شده و به سمت چپ و راست چرخیده و عمل میکند ، تنظیم می شود.

قابلیتها و مزایای دریچه سونایی

از قابلیت های دریچه سونایی می توان افت فشار بسیار کم برای تخلیه هوا ، کنترل هوادهی با میزان باز و بسته بودن دریچه ، بسته شدن دریچه به صورت کامل و نصب آسان را نام برد.

مهم ترین ویژگی این نوع دریچه آن است که هوا را با کمترین افت فشار انتقال می ‌دهد. به همین دلیل استفاده از این دریچه صرفه‌ جویی بیشتری در مصرف انرژی به دنبال دارد.

دریچه سونایی همچنین می تواند هوادهی یا هواکشی را در محیط ، با تنظیمِ میزانِ باز و بسته بودنِ دیسکی که بر روی بدنه دریچه قرار دارد (بدون نیاز به دمپر)، به بهترین شکل بر عهده گیرد. با توجه به ساختار ظاهری دریچه های سونایی ، با چرخش دیسک می توان در شرایط و فصول متفاوت، بنا به نیاز، حتی راه ورود و خروج هوا را به طور کامل مسدود کرد.

قیمت دریچه سونایی

ساختار دریچه های گرد سونایی

مدل دریچه از قسمت پشت دارای دو تیغه فلزی و یک پیچ بلند است که می توان به وسیله فشار دست آن را به صورت کامل از بیرون بست. به این صورت که بخش دایروی شکل وسط این دریچه از قسمت مرکزی بر روی قاب آن پیچ می شود و این امکان را به وجود می آورد که با چرخش آن، میزان حجم هوا دهی و میزان باز بودن جریان هوا را تغییر داد.

خوشبختانه باید گفت دریچه گرد سونایی با توجه به شکل و ساختار آن به راحتی قابل شست و شو بوده و دید به داخل کانال در آن وجود ندارد. همچنین در این نوع دریچه هوا نیاز به نصب دمپر پشت دریچه وجود ندارد. زیرا کنترل حجم هوادهی آن توسط قسمت دایروی شکل وسط دریچه انجام می شود.

جنس ساخت دریچه های سونایی

عمدتا جنس ساخت این نوع دریچه ها آلومینیوم می باشد. اما ممکن است از پلاستیک و آهن گالوانیزه نیز استفاده شود. محل نصب این نوع دریچه ها پیشانی سقف کاذب و یا سقف می باشد. هرچند که در مواردی بر روی دیوار نیز نصب میشوند.

در ساخت دریچه های سونایی حتماً باید اصل بدنه دریچه از آلومینیوم باشد تا در برابر زنگ زدگی و یا عوامل بیرونی مانند رطوبت و گرما مقاومت کافی را داشته باشد. متاسفانه برخی از تولیدکنندگان از ورقهای روغنی و متفرقه و نامرغوب در تولید دریچه سونایی استفاده میکنند که باید حتما در این زمینه دقت نماید.

در صورت استفاده از جنس آلومینیوم، اجرای رنگ کوره ای مرغوب بر سطح دریچه سونایی نیز یکی از موارد با اهمیت بالا میباشد. دریچه سونایی را در قسمت پیشانی سقف کاذب و یا دیگر انواع سقف ها نصب و استفاده کرد و یکی از مدلهای متنوع دریچه گرد محسوب میشوند.

ساخت دریچه سونایی

قیمت دریچه گرد سونایی

قبل از هر موردی لازم است بدانید که اصولاً در کارخانه صنعتی رحمتی دریچه های گرد سونایی از پروفیل های با کیفیت با ضخامت 1.25 میلی متر ساخته می شوند و همگی رنگ درجه یک الکتروستاتیک به رنگ سفید زده می شوند.

از طرفی قیمت این نوع دریچه گرد هوا متاثر از قطر آن بوده و از طرفی دیگر حداقل قطر برای تولید کارخانه ای آن 10 سانتی متر می باشد. به این ترتیب حداقل قیمت دریچه گرد سونایی به قطر 10 سانتی متر از برند رحمتی معادل 300.000 تومان است. (در تاریخ نوشتار این متن یعنی اوایل بهمن 1402)

برای امتیاز دهی کلیک کنید

میانگین امتیازات 5 / 5. 6

اولین نفر باشید که امتیاز میدهید

ورود به سایت