دریچه مشبک

دریچه مشبک هوا دریچه ای است که دارای ساختار مشابه با لانه زنبور است. به همین دلیل به نام دریچه لانه زنبوری نیز شناخته میشود. هوا از مجرای شبکه های به هم پیوسته در این دریچه ها عبور کرده و به محل مورد نظر منتقل میشود.

  • تضمین بهترین قیمت بازار
  • استفاده از مرغوب ترین متریال
  • زمانبندی دقیق ساخت و تحویل
  • پرسنل مجرب فنی

دریچه های مشبک را هم برای هوای رفت و هم برای برگشت هوا میتوان بکار گرفت. اما دریچه مشبک صفر درجه که هیچ نوع مانعی در مسیر عبور هوا ایجاد نمی کند بیشتر جهت تخلیه و مکش در سیستم های اگزاست بکار می رود.

دریچه زنبوری چهارگوش

دریچه مشبک را می توان در ابعاد دلخواه طراحی و تولید کرد. مدل تایلی این دریچه ها برای استفاده در سقف های کاذب تایلی کاربرد فراوانی دارد. از این دریچه تهویه هوا ساختمان میتوان در سقف های معمولی، همتراز سقف و همچنین در انواع سقف های کاذب از جمله سقف کاذب تایلی استفاده کرد.

دریچه مشبک
دریچه مشبک

ساختار دریچه لانه زنبوری می تواند به با زاویه های صفر و چهل و پنج درجه ساخته شود. همچنین دریچه های مشبک چهارگوش را میتوان به صورت دریچه های یک، دو، سه و چهارطرفه در چهارچوب فریم جانمایی و تولید کرد. مدل دیگری از دریچه های لانه زنبوری یا شبکه ای دریچه مشبک گرد میباشد.

دریچه مشبک سه طرفه
دریچه مشبک سه طرفه

ویژگی های دریچه مشبک

دریچه مشبک دارای افت فشار بسیار پایین برای دمش یا مکش هوا می باشد. حالت دهش هوا را می توان بصورت با دمپر و بدون دمپر بنا به درخواست خریدار تولید و ارائه داد.  محل نصب دریچه های مشبک چهارگوش در دیوار یا پیشانی سقف کاذب و یا سقف معمولی میباشد.

دریچه زنبوری دارای قابلیت شوت هوا بصورت رشته ای می باشد. علاوه بر این طول پرتاب بلند هوا نیز از جمله خصوصیات بارز این دریچه های سقفی می باشد. در مسیر عبور هوا در دریچه مشبک صفر درجه کمترین مانع ممکن وجود دارد. بنابراین این دریچه از کم صداترین دریچه های هوا می باشد.

دریچه مشبک مربع
دریچه مشبک مربع

سطح بدنه دریچه های مشبک با رنگ کوره ای در رنگهای متنوع سفید، مشکی، طوسی، قهوه ای ،کرم، استخوانی و… براساس درخواست میتواند متنوع باشد.

انواع دریچه زنبوری

همانطور که بالاتر گفته شد امکان ساخت دریچه های لانه زنبوری به شکل های چهارگوش در زوایا و تعداد جهت های مختلف وجود دارد. شرکت صنعتی رحمتی دریچه های مشبک چهارگوش آلومینیومی را به شکل های زیر تولید میکند.

دریچه مشبک چهارگوش
دریچه های مشبک چهارگوش
  1. دریچه مشبک چهارگوش سقفی
  2. دریچه زنبوری چهارگوش دیواری
  3. دریچه مشبک چهار گوش تایلی
  4. دریچه زنبوری چهارگوش تایلی مرکب با فریم
  5. دریچه مشبک چهارگوش تایلی مرکب بدون فریم
  6. دریچه زنبوری چهارگوش یکطرفه
  7. دریچه مشبک چهارگوش دوطرفه
  8. دریچه زنبوری چهارگوش سه طرفه
  9. دریچه مشبک چهارگوش چهار طرفه

برای امتیاز دهی کلیک کنید

میانگین امتیازات 5 / 5. 6

اولین نفر باشید که امتیاز میدهید

ورود به سایت