دمپر پروانه ای

دمپر پروانه ای گرد در واقع نوعی دیفیوزر دستی است که به شکل پروانه ای قابلیت کنترل هوا در انواع دریچه های مشبک سقفی و … را دارد. جنس دمپرهای پروانه ای گرد از جنس ورق گالوانیزه است و قابلیت تولید در رنگهای دلخواه را دارند.

دسته‌بندی:

  • تضمین بهترین قیمت بازار
  • استفاده از مرغوب ترین متریال
  • زمانبندی دقیق ساخت و تحویل
  • پرسنل مجرب فنی

ساختار دمپر پروانه ای از یک استوانه در حدود قطر دریچه گرد با پره های نیم دایره ای که بر روی این استوانه قرار می گیرد تشکیل شده است. ضخامت ورق مورد استفاده برای ساخت به قطر دمپر بستگی دارد که با افزایش قطر دمپر پ ضخامت ورق نیز افزایش می یابد.

دمپر پروانه ای

شکل باله های این دمپرهای گرد در هنگام باز بودن و همنواختی این شکل با بال های پروانه موجب نامگذاری این محصول بعنوان دمپر پروانه ای گشته است. این باله ها بوسیله ی یک محور افقی که روی استوانه ی دمپر تعبیه میشود بصورت لولایی قابل تنظیم هستند.

کارکرد دمپر پروانه ای گرد

دمپر پروانه ای در پشت دریچه گرد قرار میگیرد و دسترسی مستقیم به آن وجود ندارد. لذا برای دسترسی به آن باید در ساختار انواع دریچه های گرد یک سوراخ به قطر نیم سانت که تاثیری در ساختار آن ایجاد نشود، ایجاد شود. بدین ترتیب میتوان بوسیله ی پیچ گوشتی از بیرون میزان باز یا بسته بودن دمپر را تنظیم کرد.

باز و بسته شدن باله های دمپر پروانه ای بوسیله اهرمهای دوگانه ی برنجی که با کارکرد پیچ محور مرکزی عمل می کند انجام می شود. همچنین اتصال اهرمی و یکپارچه ی برنجی که از دو طرف به باله ها متصل است باعث می شود این باله ها بصورت همزمان باز یا بسته یا نیمه باز شوند.

شرکت صنعتی رحمتی تولید کننده انواع دمپر هوا در ابعاد مختلف و با متریال متنوع میباشد.

مزایای دمپر گرد پروانه ای

از جمله مزایای دمپر پروانه ای می توان به نصب همزمان آن با انواع دریچه گرد اشاره کرد. در واقع قبل از نصب دریچه در محل خود، دمپر را روی آن نصب نموده و ترکیب دریچه گرد و دمپر را بصورت متصل به هم و یکپارچه در محل مورد نظر نصب می کنند. همزمانی نصب دریچه های گرد و دمپر پروانه ای باعث میشود نیازی به صرف زمان مجدد برای تکمیل مراحل نصب نباشد.

قیمت دمپر گرد پروانه ای

استحکام و ساختار مستحکم این دمپرها باعث می شود هنگام کاربرد آن هیچ لرزش یا صدای زوزه ی بادی ایجاد نشود و هوا به راحتی در محیط جاری شود.

دوباله بودن دمپرهای پروانه ای باعث توازن در میزان ریزش هوا در محیط بواسطه استفاده از آن میشود. همچنین وزن مناسب این محصول از جمله مزایای دیگر آن محسوب میشود که حمل و نقل و نصب آن را ساده تر میکند.

مشخصات دمپر پروانه ای

  •  ابعاد: امکان ساخت دمپرهای پروانه ای مطابق سایزهای استاندارد دریچه های گرد از قطر چهار اینچ تا 20 اینچ وجود دارد. همچنین امکان ساخت در سایزهای غیر استاندارد بین بازه سایزهای اعلام شده مطابق درخواست خریدار امکان پذیر است.
  • جنس ساخت: امکان ساخت از آهن گالوانیزه، آلومینیوم و ورق آهن وجود دارد.
  • پوشش نهایی: به علت وجود اتصالات کوچک مثل لولای ریلی و مهره پرچ و پیچ در ساختار این نوع دمپر رنگ آمیزی و ارائه پوشش نهایی ممکن است در عملکرد دمپر اختلال ایجاد کند. اما به هر شکل امکان ارائه پوشش نهایی مثل رنگ پودری کوره‌ای الکترواستاتیک وجود دارد.
  • شرایط نصب: عمق دمپرها حدود هفت سانتی‌متر می باشد و هنگام باز بودن دمپر حدودا به اندازه نصف قطر دمپر فضا در پشت دمپر اشغال می‌شود. دمپرهای پروانه ای معمولا روی دریچه ها پرچ می‌شوند و به صورت یک پارچه همراه با دریچه عرضه می‌شوند. می‌توان دریچه‌ را به صورت جداگانه روی سقف یا دیوار با چسب یا فنر هالوژنی ثابت کرد و سپس کانال گرد قابل انعطاف (کانال خرطومی یا فلکسیبل) را با بست کمربندی روی قسمت دمپر نصب کرد.

 

برای امتیاز دهی کلیک کنید

میانگین امتیازات 5 / 5. 3

اولین نفر باشید که امتیاز میدهید

ورود به سایت