در سالهای اخیر با توجه به پیشرفته شدن تجهیزات در زمینه ی صنعت چوب و ام دی اف ، تولید و مصرف محصولات مربوط به آن از جمله انواع دریچه ام دی اف ( دریچه چوبی ) نیز بسیار بیشتر از قبل رواج پیدا کرده است. با توجه به ظاهر زیبا و دکوراتیو بودن دریچه های MDF ، تولید این نوع دریچه ها بسیار مورد استقبال قرار گرفته است . کارفرمایان و طراحان دکور بسیار بیشتر از قبل از آنها در ساختمانها استفاده میکنند.

بارگذاری محصولات بیشتر

نکته ای که در ساخت دریچه های چوبی و ام دی اف دارای اهمیت است استفاده از صنعت CNC در فرایند تولید این نوع دریچه می باشد. این دستگاه ها قدرت مانور خوبی برای ساخت، تولید و مصرف انواع محصولات چوبی را به سازنده و مصرف کننده ارائه میدهند.

دریچه ام دی اف MDF

انواع دریچه چوبی (ام دی اف)

برای مصارف و اهداف گوناگون میتوان از دریچه های چوبی یا MDF بهره گرفت. شرکت صنعتی رحمتی در تولید انواع مختلف این محصول نیز تجربه ی لازم و کافی را دارد. در زیر به بررسی چند مدل پرکاربرد این دریچه ها پرداخته ایم.

دریچه چوبی

دریچه بازدید فن کویل MDF

یکی از انواع پرکاربرد دریچه چوبی ام دی اف پوشش حفره ی ورودی دستگاه فن کویل در سقف می باشد. دریچه چوبی ازدید فن کویل یکی از انواع متنوع دریچه فن کویل محسوب میشود که توسط شرکت صنعتی رحمتی طراحی و ساخته میشود.

حاشیه ی دریچه چوبی فن کویل دارای یک قاب از جنس MDF است که به شکلی زیبا ابزارکاری شده است. قسمت داخلی دریچه  نیز از یک لایه ی ضخیم ام دی اف در شکل ها و مدلهای متنوع تشکیل شده است. این لایه نیز با ساختار متنوع و شکیل با دستگاه سی ان سی، ابزارکاری و قالب دهی میشود.

کاربرد این صفحه ی داخلی، پوشش کامل حفره ی ورودی دستگاه فن کویل می باشد. لازم به ذکر است درب این نوع دریچه ام دی اف ، بصورت وزنه ای قابل باز و بسته شدن می باشد.

قیمت دریچه چوبی

دریچه چوبی خطی

نوع دیگر دریچه چوبی ام دی اف که عموما در صنعت تهویه مطبوع کاربرد فراوانی دارد “دریچه خطی چوبی ام دی اف” می باشد که در دو مدل با دو زاویه ی مستقیم زن و پایین زن ، هوا را به محیط هدایت می کند.

دریچه چوبی گرد

از شکلهای دیگر میتوان دریچه چوبی ام دی اف می توان ” دریچه گرد ام دی اف ” را نام برد. کاربرد این دریچه نیز در واقع هوارسانی به محیط می باشد که در دهانه ی خروجی انشعابات گرد، طراحی و نصب می شود. خطهای موازی این دریچه که به شکل شیارهای موازی طراحی شده است هوای داخل کانال گرد را به محیط تزریق می کند.

دریچه بازدید چوبی

از دریچه های ام دی اف میتوان به عنوان دریچه های بازدید تاسیسات دیواری مربوط به شیرآلات ،کلکتورها و جعبه های فیوز برق و … نیز استفاده کرد. به این مدل ” دریچه بازدید چوبی ام دی اف ” گفته می شود.

این دریچه ها نیز نیز دارای قابی در اطراف و درب بازشو در قسمت مرکزی هستند. از این مدل نیز برای زیبایی و تزیین، دکوراسیون منازل و مکانهای تجاری یا اداری میتوان بهره گرفت.

دریچه روشنایی ام دی اف

از مدلهای دیگر دریچه های چوبی ام دی اف ، که دارای کاربردهای لوکس هستند میتوان از ” دریچه روشنایی ام دی اف ” نام برد. این دریچه همانطور که از نامش پیداست در سیستم روشنایی سقف لابی ها، سرویسهای بهداشتی، حمام و مواردی مشابه آن بکار برده می شود. افزودن انواع نقش و نگار در طراحی و ساخت این نوع دریچه که بالای آن نیز تلق و منبع تابش نور قرار میگیرد، باعث زیبایی بیشتری در محیط خواهد شد.

دریچه پادری MDF

دریچه پادری MDF

نوع دیگری از دریچه های ام دی اف چوبی ، ” دریچه پادری ام دی اف ” می باشد. این دریچه از دو قاب مجزا تشکیل شده که در دو طرف حفره ای که در پایین درب تعبیه شده، نصب می شوند و تشکیل یک دریچه به نام دریچه پادری چوبی ام دی اف را میدهند. لازم به ذکر است این محصول بنا به تناسب رنگ درها و محیط ، قابلیت طراحی و رنگ آمیزی شدن را دارد.

برای امتیاز دهی کلیک کنید

میانگین امتیازات 4.5 / 5. 30

اولین نفر باشید که امتیاز میدهید

ورود به سایت